سود سهام عدالت

سود سهام عدالت کی واریز میشه؟ | صاحبان سهام عدالت گوش به زنگ باشید

معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

سود سهام عدالت کی واریز میشه؟  | صاحبان سهام عدالت گوش به زنگ باشید

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

ذبیح الله سلمانی در قزوین با بیان اینکه در میز خدمت وزارت اقتصاد و دارایی در استان افراد زیادی درباره پرداخت نشدن سود سهام عدالت مراجعه کردند، اظهار داشت: مستحضر باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ قطعاً پرداخت شده و مقرر شده برای بقیه هم تا عید فطر پرداخت شود. با این حال اگر این موضوع انجام نشد، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان قزوین بیشتر مراجعه‌‌کنندگان به میز خدمت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بودند، اضافه کرد: این افراد به ۲ موضوع معترض بودند که یکی از آنها یکی درباره تسهیلاتی بود که از بانک‌ها گرفته بودند و سودهای بسیاربالایی که برای اینها محاسبه شده و امکان بازپرداخت تسهیلات هم نداشتند.

سلمانی ادامه داد: این سودها باعث شده که تولیدکننده در ادامه مسیر تولید مشکل پیدا کند و بعضی از تولیدکنندگان می‌گفتند که کارخانجات ما تعطیل شده و یا نیمه‌تعطیل است. در این حوزه برخی از آنها به تصمیم‌های هیئت مدیره بانک‌ها در سطح کشور نیاز دارند که دستورهای لازم را صادر کرده و آنها را ارجاع دادیم تا از طریق مدیرعامل بانک عامل مشکلشان رفع شود.

رسیدگی به اعتراض‌های مالیاتی تا سقف یک میلیارد تومان

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد با ذکر اینکه دیگر موضوع پرشکایت در استان قزوین مالیات بود، گفت: برخی از تولیدکنندگان می‌گفتند که تولید ما این‌قدر نیست که بتوانیم مالیات سنگین بدهیم و به شدت از میزان این مالیات ابراز نارضایتی می‌کردند. همچنین تعداد زیادی از مردم برای اعتراض به مالیات قطعی‌شده به میز خدمت وزارت اقتصاد مراجعه کردند که شامال مالیات‌های ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی هم بود.

سلمانی با بیان اینکه بازنگری در مالیات‌های قطعی‌شده را از هفته گذشته به استان‌ها تفویض کردیم، گفت: بنابراین برای افراد حقوقی که کارخانه و شرکت دارند، ‌مدیران مالیاتی و هیئت‌های مستشاری ما در استان‌ها این اختیار را دارند که برای مالیات‌های تا سقف یک میلیارد تومان تصمیم بگیرند و به همین خاطر این اشخاص نباید دیگر به سازمان امور مالیاتی کشور در تهران مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

زمان واریز سود سهام در سامانه سجام، اعلام شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، پرداخت سودها سهامداران همواره یکی از چالش‌های بازار سرمایه محسوب می‌شد، چراکه با وجود راه اندازی سامانه سجام و یکپارچه سازی اطلاعات همچنان برخی شرکت‌ها سود را از طریق این سامانه پرداخت نمیکردند و بعضا سهامداران مجبور رودند برای دریافت سودهای ناچیز به بانک مراجعه کرده و یا اطلاعات خود را به شرکت مذکور فکس کنند! همین موضوع باعث شد بسیاری از سهامداران عطای سود را به لقایش ببخشند و این سودها طی سالیان متمادی در شرکت‌ها رسوب شد.

هرچند رقم دقیقی از سودهای رسوب شده در دست نیست اما یک بررسی درمورد ۱۳ عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ نشان داد که این شرکت‌ها حدود ۸۸۰ میلیارد تومان سود خود را خارج از سجام و از راه های دیگر مانند معرفی بانک یا دریافت اطلاعات فکسی از سهامدار پرداخت کرده اند درحالی که حدود ۵۳ میلیون نفر در این عرضه ها شرکت کرده بودند!

در هر حال این چالش به پایان خود نزدیک شده است و محسن انصاری مهیاری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در نامه ای اعلام کرده است که امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران از طریق  شرکت سپرده گذاری مرکزی و با استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران از ۱۴ اردیبهشت سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود. بر این اساس ناشرانی که سود سنوات گذشته را به دلایلی از جمله عدم اعلام شماره حساب از سوی آن ها، عدم مراجعه سهامداران، سجامی نبودن آن‌ها و... پرداخت نکرده اند، از تاریخ مذکور باید نسبت به پرداخت این سود اقدام کرده و نتیجه اقدامات انجام شده را روی سامانه کدال منتشر کنند.

از طرف دیگر سهامداران نیز برای دریافت این سود باید حتما در سامانه سجام (WWW.SEJAM.IR) ثبت نام کنند.

سود سهام عدالت چقدر شد؟

سهام عدالت در پایان آخرین هفته فروردین تقریبا سه درصد رشد داشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر ۳٫۹ درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته ۳٫۹ درصد رشد کرد

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته یعنی ۳۱ فروردین ماه به ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی نرخ ۱۳ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان ایستاد.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت در پایان این هفته به ۲۷ میلیون و ۴۶ هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با ۲۵ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به ۱۳ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۲ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان بود.

ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۶۱۴ هزار تومان رسیده است.

از سود سهام عدالت چه خبر؟

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت، گفت: برآورد این است حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند که در کمیسیون اقتصادی طرحی را تصویب کردیم و براین اساس کسانی که مشمول باشند، سهام عدالت دریافت می‌کنند.

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق‌بهادار: با توجه به نزدیک‌شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

طبق هماهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده فقط افرادی می‌توانند به‌عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری سهام عدالت باشند.

نماینده ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: کارگروه ویژه سهام عدالت پیگیر واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برای سهامداران است.

منبع: گسترش نیوز

پرداخت سود از طریق سجام

وی با اشاره به سود رسوب شده مردم در برخی شرکت‌ها گفت: در بودجه سال آینده واریز سود از طریق سامانه سجام دیده شده است. در فاز اول سود سال جاری از طریق سجام پرداخت می‌شود و در فاز دوم سودهای سنوات سال گذشته از شرکت‌ها جمع اوری شده و از طریق سجام پرداخت می‌شود. البته سهام داران باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد پالایشی یکم گفت: سازمان بورس نمی‌تواند در مورد قیمت سهام اظهار نظر کند. قیمت سهام هم قابل پیش بینی نیست، اما شواهد حاکی از اصلاح این روند دارد.

عشقی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص مدیریت صندوق‌ها در هیات دولت گرفته شده، اما قطعی نشده است. اما تغییراتی در اساس‌نامه صندوق‌ها اعمال می‌شود که به NAV نزدیک‌ شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پیشتر از پرداخت سود دارندگان سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم خبر داده و گفته بود: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به واردات کالاهای اساسی به استان گلستان، یادآور شد: طبق هماهنگی های انجام شده واردات کالاهای اساسی از فروردین‌ماه واردات کالاهای اساسی به سه استان شمالی از مسیر کشورهای سی.آی.اس تامین می شود و افزایش ظرفیت گمرکی و ترانزیتی در این منطقه انجام خواهد شد.

خاندوزی با بیان اینکه شاخص وصل مالیاتی در استان گلستان مطلوب است، بیان کرد: گلستان استانی بر پایه کشاورزی است و خوشبختانه فرار مالیاتی در این استان بسیار پایین است.

وی به وضعیت  کارکنان موسسه مالی اعتباری کاسپین اشاره کرد و گفت: اولویت جذب کارکنان بانک‌ هایی که متقاضی استخدام نیرو هستند به کارگیری کارکنان موسسه کاسپین خواهد بود و این تغییر در ماه‌های آینده در شبکه بانکی انجام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت از ٢١ اسفند ماه خبر داده است، اما با توجه به عدم واریز سود از سوی هفت شرکت، احتمال پرداخت این سود در چند مرحله قوت گرفت.

 با توجه به اعلام قبلی در زمینه واریز سود سهام عدالت از هفته سوم اسفند ماه، از امروز سهامداران در انتظار واریزی های سود سهام به حساب خود هستند.

با ورود به هفته سوم اسفند ماه، «احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه خبر داده است؛ این در حالی است که تاکنون هفت شرکت سود خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

پیگیری ها نشان می‌دهد از ۲۱ اسفند ماه به بعد به هر میزان که سود به حساب شرکت سپرده گذاری پرداخت شده باشند به حساب سهامداران پرداخت می شود و شرکت سپرده گذاری موظف به انجام این پرداختی ها در تاریخ اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد است.

همچنین این احتمال وجود دارد که در صورت تداوم بدقولی هفت شرکت در خصوص واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری، سودهای پرداختی همچون سال گذشته در چند مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت چقدر می ارزد؟

به دلیل استقبال سهامداران خرد از نمادهای کوچک بازار، ارزش سبد سهام عدالت که از سهم‌های بزرگ بازار تشکیل شده، با کاهش ارزش مواجه شده است.

سهام عدالت به یکی از موضوعات داغ در هفته‌های گذشته تبدیل شده است. از وعده برای واریز سود سهام عدالت تا واریز نشدن سود برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز به حساب سهامداران همه موضوعاتی است که در هفته گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

تعدادی از شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، هنوز سود خود را واریز نکرده‌اند و همین مساله ممکن است، برای پرداخت سود به سهامداران عدالت مشکل ساز شود.

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش مواجه شده است، این سهام در نیمه اول بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در نیمه دوم بهمن ماه این روند نزولی متوقف شد. ارزش این سهام در هفته چهارم بهمن ماه برخلاف شاخص کل  بورس رشد کرد.

در هفته اول اسفند ماه نیز ارزش این سهام رشد داشته است. اما به دلیل استقبال سهامداران از نمادهای کوچک، در هفته دوم اسفند ماه ارزش سبد سهام عدالت با کاهش مواجه شده است. برخی از کارشناسان علت کاهش ارزش سهام عدالت را استقبال سهامداران خرد از سهم‌های کوچک بازار می دانند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار