لاستیک دولتی| ثبت نام لاستیک دولتی| خرید لاستیک دولتی

لاستیک دولتی نصف قیمت بخرید | فهرست قیمت لاستیک دولتی، آزاد و خارجی

قیمت جدید لاستیک دولتی و بازار آزاد اعلام شد.

لاستیک دولتی نصف قیمت بخرید | فهرست قیمت لاستیک دولتی، آزاد و خارجی

خبرملت: خرید لاستیک دولتی به‌طور سالانه برای هر مدل خودرویی، یک فرصت مناسب است. شرکت‌های معتبر و مطرح مختلفی در طرح لاستیک دولتی شرکت کرده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند. کیفیت لاستیک دولتی، اگر توسط شرکت‌های مطرح تولیدشده باشد، هیچ فرقی با لاستیک آزاد ندارد.

قیمت جدید لاستیک دولتی و بازار آزاد اعلام شد.

قیمت جدید لاستیک دولتی بارز سایز ۱۸۵/۶۵R۱۴ به یک میلیون و ۶۹۵ هزارتومان برای یک حلقه رسیده است. همچنین برای خرید لاستیک دولتی از برند گلدستون سایز ۱۸۵/۶۰R۱۴ باید یک میلیون و ۵۶۴ هزارتومان هزینه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت لاستیک خودرو باکیفیت یعنی هانکوک مدل Kinergy Eco K۴۳۵ سایز ۲۰۵/۶۰R۱۵ نیز برای دو جفت ۸ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان اعلام شده است. برای خرید لاستیک خودرو قیمت مناسب از برند نکسن سایز ۲۰۵/۶۵/۱۵ نیز باید ۶ میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت انواع لاستیک خودرو در بازار

برند مدل سایز تعداد قیمت

لاستیک گلدستون دولتی - ۱۸۵/۶۰R۱۴ ۱ ۱,۵۶۴,۰۰۰

لاستیک بارز دولتی - ۱۸۵/۶۵R۱۴ ۱ ۱,۶۹۵,۰۰۰

لاستیک یزد تایر دولتی - ۱۸۵/۶۵R۱۴ ۱ ۱,۷۰۰,۰۰۰

لاستیک خودرو هانکوک Kinergy Eco K۴۳۵ ۲۰۵/۶۰R۱۵ ۲ ۸,۳۵۰,۰۰۰

لاستیک رودستون تایر CP۶۶۱ ۱۷۵/۷۰/۱۳ ۲ ۴,۴۰۰,۰۰۰

لاستیک تراینگل TH۲۰۱ ۲۰۵/۵۵R۱۶ ۲ ۶,۰۰۰,۰۰۰

لاستیک کومهو تایر HS۱۱ ۲۰۵/۶۰R۱۵ ۲ ۷,۰۰۰,۰۰۰

لاستیک نکسن N BLUE HD PLUS ۲۰۵/۶۵/۱۵ ۲ ۶,۲۰۰,۰۰۰

لاستیک دولتی

خرید لاستیک دولتی از دسترس مردم خارج شد

این روزها یکی از کالاهای دچار تنش قیمتی که مردم برای تهیه آن به دلیل تورم سالهای اخیر با مشکل جدی مواجه شده اند، لاستیک ماشین است. هزینه خرید چهار لاستیک خارجی که در بازار ایران اکثرا چینی، هندی و کره ای است به بالای ۱۰ میلیون تومان رسیده است و عملا خرید لاستیک خارجی از دسترس بسیاری از مردم خارج شده است و همین مساله موجب شده تمایل به خرید لاستیک ایرانی بیش از هر زمان دیگر در بازار دیده می شود.

اما قیمت چهار جفت لاستیک ایرانی در بازار آزاد بین هفت تا هفت میلیون و ۵۰۰ برای خودروهای سواری ایرانی است و همین قیمت برای لاستیک دولتی سه میلیون و ۵۰۰ تا چهار میلیون است اما این روزها لاستیک دولتی حتی در استانهایی که کارخانه تولید لاستیک دارند از جمله کرمان، نایاب شده است.

تا چندی قبل لاستیک های دولتی به راحتی قابل ثبت نام بود و چهار حلقه لاستیک پس از ثبت نام به ازای هر کد ملی و در بازه زمانی مشخص به قیمت مناسب از طریق پست در اختیار متقاضیان قرار می گرفت اما این روزها امکان ثبت نام وجود ندارد و سایت ثبت نام لاستیک دولتی آنلاین به صورت محدود در تهران و چند استان دیگر امکان ثبت نام دارد.

این سوال مطرح می شود که به چه دلیل امکان ثبت نام لاستیک دولتی برای متقاضیان بسیار محدود شده است و مردم به بازار آزاد برای خرید لاستیک حواله داده می شود؟

لاستیک دولتی

اختلاف عجیب قیمت لاستیک دولتی و آزاد

نکته دیگر اینکه دلیل اختلاف قیمت سه تا چهار میلیونی لاستیک دولتی با بازار چیست و این اختلاف قیمت لاستیک به جیب چه افرادی می رود؟

محمد احمدی، یکی از متقاضیان خرید لاستیک دولتی است که به خبرنگار بازار گفت: مردم توان خرید لاستیک ایرانی را نیز در بازار آزاد ندارند باید کلی در بازار وقت گذارند تا بتوان یک برند خاص لاستیک را پیدا کرد و نکته عجیب اینکه اختلاف قیمت لاستیک دولتی و در بازار بسیار زیاد است.

وی افزود: از مسئولان می خواهیم در این زمینه ورود کنند و مشخص شود چرا سیستم قبلی توزیع لاستیک که توسط پست انجام می شد، متوقف شده است؟

احمدی ادامه داد: وقتی به سیستم های توزیع لاستیک دولتی مراجعه می کنیم موجودی لاستیک را صفر نشان می دهند و این مساله از قبل از ماه محرم تشدید شد و هنوز رفع نشده است.

هر چند جسته و گریخته خبرهایی در خصوص توزیع لاستیک دولتی به گوش می رسد اما عملا چنین امکانی برای عموم مردم میسر نیست، در کرمان نیز یکی از کارخانه های تولید کننده لاستیک به صورت تعاونی اقدام به فروش می کند که این شرکت نیز اکثرا با عدم موجودی لاستیک مواجه شده است و مردم امکان ثبت نام برای خرید تعاونی لاستیک را به دلیل عدم عرضه نیز ندارند.

سحر تقی زاده یکی از شهروندان کرمانی است که به خبرنگار بازار گفت: انتظار داریم دولت هر چه زودتر برای توزیع لاستیک دولتی تعیین تکلیف کند و اجازه ندهد دلالان در بازار لاستیک دولتی را با دو برابر قیمت در بازار به فروش برسانند.

وی ادامه داد: اگر قصد فروش لاستیک نوی ایرانی برای تبدیل به لاستیک خارجی را داشته باشید، فروشنده واحدهای صنفی لاستیک ایرانی را به قیمت دولتی از اشخاص خریداری می کنند و می گویند لاستیک دولتی را با همین قیمت دریافت می کنند اما وقتی همین لاستیک را بخواهند بفروشند با دو برابر قیمت به مردم عرضه می کنند.

وی افزود: چگونه ممکن است قیمت لاستیک دولتی و بازار آزاد چنین افزایش قیمت غیر معقولی داشته باشد؟

این شهروند کرمانی بیان کرد: چرا لاستیک فقط در تهران و یکی دو استان دیگر به صورت دولتی عرضه می شود و در دیگر استانها مردم باید لاستیک با قیمت بازار آزاد تهیه کنند؟

وی ادامه داد: مردم کرمان نیز انتظار دارند وقتی یکی از بزرگترین کارخانه های لاستیک داخلی در استان فعالیت می کند و طبیعتا از منابع استان استفاده می کند حداقل لاستیک مورد نیاز مردم را تامین کند.

خرید لاستیک ارزان

مراجعه برای خرید لاستیک دولتی؛ موجودی نداریم!

یکی از فروشنده های لاستیک در خیابان اتو رفسنجان کرمان که گفته می شود لاستیک دولتی عرضه می کند در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: لاستیک فعلا در بازار عرضه نمی شود و ثبت نام هم نداریم، احتمالا در چند روز آینده مردم باید با مراجعه به این واحد صنفی ثبت نام کنند و تعداد محدودی لاستیک به هر کد ملی اختصاص می یابد که فرد درخواست کننده باید شخصا با کارت ملی به اینجا مراجعه کند.

وی افزود: معمولا مردم از ساعت چهار صبح در صف در انتظار می مانند تا اسمشان در این لیست ثبت شود.

وی ادامه داد: اگر سهمیه لاستیک دولتی اختصاص یابد ما هم آن را به مردم عرضه می کنیم اما متاسفانه عرضه مستقیم به مردم چند ماه اخیر کم شده است و همین مساله موجب بروز مشکلاتی برای مردم نیز شده است.

محمد باقری یکی از شهروندان کرمانی نیز به خبرنگار بازار گفت: یک مرکز فروش تعاونی لاستیک نیز در کرمان فروش تعاونی لاستیک را انجام می دهد اما با وجود اینکه گفته می شود روند عرضه در این شرکت تعاونی نیز عادی است اما آن ها هم در سایت ثبت نامشان مدتهاست که عدم موجودی را ثبت می کنند.

وی گفت: انتظار مردم این است که دولت بار دیگر سیستم ثبت نام چهار حلقه لاستیک با قیمت دولتی و توزیع به وسیله پست را که کاملا قابل راستی آزمایی بود را راه اندازی کنند.

باقری بیان کرد: انتظار داریم نحوه توزیع لاستیک با تدبیر دولت بهبود پیدا کند و دلال بازی در زمینه عرضه لاستیک حذف شود در حال حاضر مردم با مشکل جدی مواجه هستند و هیچ توجیهی در خصوص اینکه چرا هر جفت لاستیک دولتی با کیفیت یک میلیون و ۸۰۰ با قیمت سه میلیون و ۵۰۰ در مغازه ها عرضه می شود وجود ندارد.

باید دید مسئولان در استان کرمان برای رفع مشکل عدم توزیع مناسب لاستیک دولتی چه راهکاری را در نظر خواهند گرفت.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار