پیش بینی افزایش قیمت طلا در این هفته

تهدید وقوع جنگ در اروپای شرقی و نگرانی نسبت به ناتوانی بانکهای مرکزی برای مهار تورم، هفته گذشته قیمت اونس طلا را به مرز ۱۹۰۰ دلار رساند و خوش بینی ها نسبت به افزایش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری را تقویت کرد.

پیش بینی افزایش قیمت طلا در این هفته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثر تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران خُرد نسبت به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند. اگرچه این نگرانی وجود دارد که کاهش تنشها میان آمریکا و روسیه، تقاضا برای خرید دارایی امن را کمتر خواهد کرد اما تحلیلگران می گویند طلا در هر بار کاهش قیمت، پشتیبانی می شود.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ گفت: نیروی صعودی فنی قوی در طلا وجود دارد به طور که قیمتها مقاومت در سطح ۱۹۰۰ دلار را امتحان کرده اند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر معادل ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و همزمان سه نفر معادل ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. یک تحلیلگر معادل پنج درصد نظری نداشت.

در این بین ۸۶۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۵۶۴ نفر معادل ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۶ نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که ۱۰۴ نفر معادل ۱۲ درصد نظری نداشتند.

این خوش بینی گسترده همزمان با رشد هفتگی قابل ملاحظه طلا مشاهده شد. در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا با دو دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۹۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۳.۱ درصد افزایش داشت.

در جدیدترین نظرسنجی طلای کیتکونیوز، بسیاری از تحلیلگران گفتند به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند زیرا قیمتها مقاومت فنی مهمی را شکسته اند. آنها افزودند انتظار دارند قیمتها در کوتاه مدت صعود پرقدرتی به بالای ۱۹۰۰ دلار داشته باشند.

لاسک گفت: علاوه بر تقاضا برای دارایی امن که ناشی از تنشهای ژئوپلیتیکی است، ابهامات فزاینده بازار در خصوص تحکیم سیاستهای پولی بانکهای مرکزی در سراسر جهان، ابهاماتی را در بازارهای سهام به وجود آورده است. ابهامات مذکور از قیمت طلا در هر بار کاهش آن، حمایت خواهد کرد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: تصور می کند در صورت کاهش تنشهای ژئوپلیتیکی، قیمت طلا ممکن است کاهش پیدا کند. با این حال بازارهای سهام ضعیف از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی خواهند کرد. در حال حاضر سرمایه گذاران طلا باید صبور باشند و در زمان کاهش قیمتها، خرید کنند.

دارین نیوسام، رئیس شرکت دارین نیوسام آنالایز گفت: از نظر فنی طلا در وضعیت بیش خرید قرار دارد و اصلاح قیمت پیدا می کند. با این حال وی اکنون فروشنده طلا نخواهد بود چرا که هیچ ایده ای درباره وضعیت بحران اوکراین در تعطیلات آخر هفته ندارد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA نظر خنثی درباره روند قیمت طلا داشت و اظهار کرد: حرکت بعدی قیمت طلا به اتفاقاتی بستگی خواهد داشت که در اروپای شرقی روی می دهند.

منبع:اقتصاد نیوز

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار