خودرو

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو | فرصت تا 20 اردیبهشت برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو

متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو، از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت می‌توانند نسبت‌به افتتاح حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت اقدام کنند.

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو | فرصت تا 20 اردیبهشت برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو

قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو

متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو، از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت می‌توانند نسبت‌به افتتاح حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت اقدام کنند.

از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد فرصت بررسی اطلاعات واجدان شرایط برای حساب وکالتی با موجودی مسدود‌شده خواهد بود.مرحله سوم، ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در ۳ تا ۱۳ خرداد خواهد بود.

مرحله چهارم ، دهم تیرماه 1402 پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد.

و در روز ۱۵ تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی صورت می‌گیرد.

زمان قطعی ثبت‌نام مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد. متقاضیان شرکت در این طرح از چه زمانی می‌توانند به سامانه مراجعه کنند و چه خودروهایی در آن عرضه می‌شود؟

 در حالی‌ که قرار بود ثبت‌نام نوبت دوم طرح سامانه یکپارچه خودرو امروز آغاز شود، اما به‌دلیل  مسائلی ازجمله آنالیز وضعیت ثبت‌نام بعد از تغییر نوع خودرو در نوبت اول توسط متقاضیان، به ۲۰ اردیبهشت موکول شد. متقاضیان می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند.

در این طرح فروش شرکت‌های خودروساز سایپا، آرین پارس موتورز، کرمان موتور، فرداموتورز، مکث موتور و مدیران خودرو حضور دارند. گرچه ایران خودرو پیش از این اعلام کرد که در این طرح حضور ندارد، اما پس از چند روز به جمع عرضه‌کنندگان خودرو در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پیوست. البته محصولات ایران خودرو در این نوبت تنها به طرح مادران اختصاص یافته است.

چه خودروهایی در سامانه یکپارچه عرضه می‌شوند؟

شرکت سایپا فعلا برنامه فروش خود را به‌طور دقیق اعلام نکرده، اما طبق مرحله اول فروش در سامانه یکپارچه، احتمالا این شرکت محصولات زیر را عرضه خواهد کرد.

در مرحله اول، شرکت سایپا شاهین جی، کوییک آر اتوماتیک و دستی، کوییک اتوماتیک و کوییک اس را به صورت تحویل 90 روزه عرضه کرد که احتمال می‌رود در این مرحله نیز همین محصولات عرضه شود.

محصول آرین پارس موتور در طرح یکپارچه خودرو، لاماری بود و احتمالا این دوره هم همین خودرو عرضه شود. فردا موتور هم با سه خودروی  Fmc-sx5، Fmc-t5 و Suma m4 در این طرح شرکت کرد. تیارا، محصول مکث موتور بود و گروه خودروسازی ایلیا هم خودروی دایون Y5را عرضه کرد.

کرمان موتور هم با چهار محصول KMC، T8، جک S5و جک S3 وارد طرح یکپارچه خودرو شد.

آریزو 6 پرو اکسلنت، آریزو 5 توربو، تیگو 8 پرو مکس، ایکس 22 پرو، ایکس 55 پرو، تیگو 7 پرو اکسلنت و تیگو 8 پرو هم 7 محصول مدیران خودرو برای طرح یکپارچه بود.

ایران خودرو نیز خودروهای دناپلاس اتوماتیک، پژو 207 دستی سقف فلزی، پژو 207 اتوماتیک، سورن پلاس بنزینی و دوگانه‌سوز و هایما اس 7 و اس 5 اتوماتیک را در این طرح عرضه می‌کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

پربازدیدترین اخبار روز
آخرین اخبار