قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار چند؟ | حواشی افزایش قیمت دلار

قیمت دلار امروز 16 اردیبهشت 1402 | آشفتگی در بازار دلار

قیمت دلار در هفته دوم اردیبهشت روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت.

قیمت دلار امروز 16 اردیبهشت 1402  | آشفتگی در بازار دلار

قیمت دلار روزهای پر تلاطمی را سپری می کند. علل نوسانات قیمت دلار در هر یک از این بازه‌های زمانی متفاوت است. پس از جهش ناگهانی قیمت دلار در آبان‌ماه امسال، یکی از روش‌هایی که بانک مرکزی برای کنترل قیمت این ارز در نظر گرفت، عرضه اوراق ارزی بود . شیب صعودی قیمت دلار از ابتدای پاییز امسال روندی پرشتاب‌ به خود گرفت و توانست به 43 هزار تومان هم برسد.

قیمت دلار امروز 16 اردیبهشت 1402 

قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته قبل در همان کانال ۵۳ هزار تومانی نوسان داشت. اسکناس آمریکایی در هفته دوم اردیبهشت در هر دو روند کاهشی و افزایشی نوسان داشت. انتظارات تورمی از یک سو و سیگنال‌های سیاسی از سوی دیگر توانست دلار را با خود همراه کند.

هفته گذشته بازارهای مالی روزهای پرخبری را پشت سر گذاشتند. تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای فعالان اقتصادی، احتمال نصب دوباره دوربین‌های آژانس در ایران و سفر رئیس جمهوری به دمشق سیگنال‌هایی بود که روانه بازار شد. این اخبار و رویدادها توانست دلار را از ماندن در کانال ۵۵ هزار تومانی منصرف کند. حال باید دید در سومین هفته اردیبهشت سیاستگذار برای کنترل قیمت اسکناس آمریکایی چه خوابی دیده است؟

قیمت نرخ‌های مختلف

در دومین هفته اردیبهشت مرکز مبادله ارز و طلا از درج قیمت جدید ارز در سایت بازار متشکل در روزهای افزایشی قیمت دلار امتناع کرد و بعد از ۶ روز، تغییر قیمت را برای انواع ارزهای مندرج در این سایت لحاظ کرد. این تغییر مصادف شد با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد.

گفتنی است روند قیمت مرکز مبادله بر خلاف کاهش قیمت در بازار آزاد، افزایشی بود. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار قصد دارد با این اقدام به هدف خود که نزدیک کردن قیمت در بازار آزاد و مرکز مبادله است دست یابد.

قیمت دلار  در مرکز مبادله دلار و طلا در روز پنجشنبه تغییر نکرد و با همان قیمت روز قبل خود در سایت بازار متشکل ارز ایران درج شد. این اسکناس با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان قیمت خورد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز پنجشنبه اسکناس یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۹ هزار و ۸۲۲ تومان معامله شد و کاهش محدودی داشت.

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در سایت بازار متشکل قیمت اسکناس یورو برخلاف ۴۶ هزار و ۷۴۵ تومان درج شد و برخلاف بازار آزاد افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز روز گذشته ۲۰۰ تومان گران شد و با قیمت ۴۲ هزار و ۴۹۵ هزار تومان عرضه شد.

در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت درهم افزایش محدودی داشت و با رقم ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار آزاد معامله شد. پنجشنبه قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار درهم ۵۵ هزار و ۴۱۷ تومان محاسبه می‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار