پوست

۹ عادتی که باعث چروک پوست شما می شود!۹ عادتی که باعث چروک پوست شما می شود!

چروک شدن پوست علل مختلفی دارد . بهترین راه برای چروک نشدن پوست پیشگیری کردن است! خرده عادت هایی که باعث ذره ذره پیر شدن پوستتان میشود را بشناسید و ترک کنید.

۹ عادتی که باعث چروک پوست شما می شود!۹ عادتی که باعث چروک پوست شما می شود!

عادت های روزمره ای وجود دارد که با انجام دادنشان ممکن است قدم به قدم به چروک شدن پوست نزدیکتر شوید. اما این عادت ها چه چیزهایی هستند؟ چگونه عادت های ریز ما میتواند باعث چروک شدن پوست ما شود؟ در این مطلب به بررسی عادت های کوچکی که میتواند باعث پیری پوست شود می پردازیم. 

چه چیزهایی باعث چروک شدن پوست می شود؟

۱. مدام چشم هایتان را می مالید

هر زمان که چشم خود را فشار و مالش دهید، رشته های کلاژن کشیده  و پس از برداشتن دست رها می شوند.مالش زیاد چشم می تواند سیاهی دور چشم و چین و چروک در اطراف چشم ایجاد کند.

۲. عینک آفتابی نمی زنید 

تماس مستقیم چشم با نور خورشید هم برای بینایی و هم پوست دور چشم مضر است به همین دلیل استفاده از عینک‌ های آفتابی نقش مهمی در حفظ سلامت چشم‌ های ما دارد. اشعه های مضر خورشید تاثیر مخربی در پوست به خصوص پوست نازک دور چشم دارند و باعث چین و چروک می شوند.

ترفند پایین آوردن فشار خون در یک دقیقه | وقتی قرص فشارم یادم رفته، چکار کنم؟ترفند پایین آوردن فشار خون در یک دقیقه | وقتی قرص فشارم یادم رفته، چکار کنم؟

پاکسازی پوست صورت در خانه!

۳.قند زیادی مصرف می کنید

قند روی پوست تاثیرگذاره و در حقیقت باعث چین و چروک میشه، پس وقت این رسیده که درباره این تهدید شیرین دوباره فکر کنین.

۴.به روی شکم میخوابید

افراد زیادی دوست دارند در حالتی بخوابند که شکمشان روی تشک قرار گرفته است ولی باید بدانید که این حالت خواب، بدترین وضعیت است. زمانی که به خواب می‌روید، پوست باید نفس بکشد ولی در این وضعیت تمام صورت به روی بالشت فشار می‌آورد و فولیکول‌های پوست را مسدود می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود منافذ پوست هم بسته شود، جوش و خطوط صورت پدید آید. همچنین در این وضعیت خواب گردش خون به درستی انجام نمی‌شود، فشاری که وارد می‌شود باعث پف چشم و زیر آن می‌شود. ساختار کلی صورت در این وضعیت برای مدت ۸ ساعت تحت فشار بالشت قرار می‌گیرد و باعث می‌شود چروک زیادی روی پوست به وجود آید.

مدونستی ماسک خیار لک و جوش صورت رو از بین میبره؟

۵.همیشه کمبود خواب دارید

یک انسان بالغ روزانه به حداقل هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارد. هنگام خواب، بدن شروع به تولید هورمون رشد می کند و از این طریق به ترمیم سلول ها، بافت ها و بازسازی پوست کمک می کند. خواب مناسب همچنین در تولید سیتوکین نقش دارد. سیتوکین ها مولکول هایی هستند که به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت های مختلفی نظیر عفونت های پوستی کمک می کنند.

۶.نوشیدنی هایتان را با نی می نوشید

استفاده از نوشیدنی با نی باعث میشود که پس از مدتی چین و چروک در اطراف پوست لب و چشم هایتان پدیدار شود.

۷.زیاد آدامس می جوید

بعضی از جراحان پلاستیک معتقدند افرادی که بیش از اندازه از آدامس استفاده می کنند و همیشه در حال آدامس جویدن می باشند، عضلات صورتشان بیش از حد در حال فعالیت می باشد، در این صورت بافت های پوست صورت تحلیل رفته و حجم عضلات صورت کاهش پیدا می کند و حالت ارتجاعی بودن پوست آسیب می بیند. که به دنبال این عوارض در پوست صورت نیز چین و چروک ایجاد می شود.

۸. تکیه دادن صورت به دست‌ها

تکیه دادن صورت به دست‌ها می‌تواند باعث چروک شدن پوست صورت شود. وقتی دست‌های خود را تکیه‌گاه صورت‌تان می‌کنید، این کار صورت را چین می‌اندازد که در صورت تکرار این حرکت، چین و چروک‌ها به مرور تثبیت می‌شوند.

 ۹. قرار گرفتن در معرض هوای آلوده

قرارگیری هر روزه در معرض مه دود، دود سیگار و اگزوز ماشین، به پوست صدمه می‌زند، مسئله‌ای که منجر به تنش اکسیداتیو و پیری زودرس پوست می‌شود. به همین دلیل است که شست و شو و پاک سازی روزانه‌ پوست اهمیت زیادی دارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار