تمیزکردن هود آشپزخانه

تمیزکردن هود آشپزخانه در سه سوت | برای تمیزکردن هود آشپزخانه خود نگران نباشید، اینجا پر از راه حله!

در ادامه می خواهیم ساده ترین روش های تمیز کردن هود آشپزخانه را به شما آموزش دهیم.

تمیزکردن هود آشپزخانه در سه سوت | برای تمیزکردن هود آشپزخانه خود نگران نباشید، اینجا پر از راه حله!

تمیزکردن هودآشپزخانه را نمی توان نادیده گرفت؛ چرا که به شما فضایی عاری از باکتری ها و میکروب ها هدیه می دهد. تمیز کردن هود آشپزخانه بسیار سخت و در عین حال بسیار مهم است. با این ترفندها می‌توانید به راحتی و در زمانِ کم هود را تمیز و پاکیزه کنید. طرز تمیز کردن هود آشپزخانه مدل استیل به‌این صورت است که مقداری آب و سرکه و یا ترکیب آب صابون روی آن پاشیده و بعد از چند لحظه آن را با پارچه تمیز کنید. در ادامه می خواهیم ساده ترین روش های تمیز کردن هود آشپزخانه را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن چربی هود آشپزخانه

هود یکی ازتجهیزات جدا ناپذیر از هر آشپزخانه ای است. از آنجایی که هود آشپزخانه مستقیما بابخار غذا و کثیفی ها ارتباط دارد، نظافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر کمی دقت کرده باشید، می دانید که هود از دو قسمت درونی و بیرونی تشکیل شده است که هر کدام از این دو بخش، روش های خاص خود را برای نظافت می طلبد. در ادامه با روش های تمیزکردن هودآشپزخانه برای هر دو قسمت بیشتر آشنا می شویم:

تمیز کردن قسمت بیرونی هود​

تمیز کردن هود آشپزخانه

قدم اول: استفاده از پاک کننده ها برای تمیز کردن شیشه هود

برای تمیز کردن شیشه هود و کلا قسمت بیرونی هود، تقریبا کاری آسان در پیش دارید. برای انجام این کار میتوانید از پاک کننده ها استفاده کنید. تنها نکته ای که لازم است در این قسمت بدانید، آن است که به مواد تشکیل دهنده پاک کننده و نوع هودتان توجه داشته باشید تا از آسیب دیدن آن بتوانید جلوگیری کنید. هود ها دارای انواع مختلفی هستند. برخی از انواع پلاستیکی، آهنی ضد زنگ و مسی هستند.

برای انواع پلاستیکی یا وینیل از تمیزکننده ها و یا صابون هایی که همه منظوره هستند، میتوانید استفاده کنید.

برای تمیزکاری هودهای آهنی ضد زنگ از ترکیب آب و صابون گرم استفاده کنید.

و درنهایت هم برای هودهای مسی، پاک کننده های مس بهترین انتخاب هستند.

 

تمیز کردن هود آشپزخانه

قدم دوم: تمیز کردن هود با دستمال

همانطور که میدانید قسمت بیرونی زیاد با دود و بار غذا در ارتباط نیست، از این رو بعید است دارای کثیفی عمیق باشد. پاک کننده یا ترکیب های انتخابی تان را بر روی دستمال اسپری کنید و روی هود را با آن تمیز کنید. دقت داشته باشید که اگر از تمیزکننده ها استفاده می کنید، تابع دستور العملی که روی آن نوشته شده است، باشید.

تمیز کردن هود آشپزخانه

قدم سوم : خشک کردن هود

آخرین قدمی که باید بردارید، خشک کردن هود است. در این مرحله از یک دستمال نرم و خشک برای تمیزکردن آثار تمیز کننده ها استفاده کنید. قسمت بیرونی هود شما، مانند روز اول است!

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار