سالاد ماکرونی

سالاد ماکرونی رستورانی بپز | طرز تهیه سالاد ماکارونی به روش ساده

ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم. با آموزش آشپزی سالاد ماکارونی با خبر ملت همراه باشید.

سالاد ماکرونی رستورانی بپز | طرز تهیه سالاد ماکارونی به روش ساده

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود. سالاد ماکرونی در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم. با آموزش آشپزی سالاد ماکارونی با خبر ملت همراه باشید.

سالاد ماکرونی

سالاد ماکرونی رستورانی بپز

سالاد ماکارونی را می توانید با مواد محدودتری هم تهیه کنید. مثلا در دستور زیر در صورت تمایل می توانید هویج ، سیب زمینی و نخود فرنگی را از مواد لازم حذف کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید.شما می توانید سالاد ماکارانی را به صورت قالبی یا تک نفره برای مهمانی تهیه کنید و به دلخواه مرغ یا ژامبون به آن اضافه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم سالاد ماکارونی ساده 

ژامبون ۳۰۰ گرم

خیارشور ۶ عدد

هویج کوچک ۲ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

نخود فرنگی ۱۰۰ گرم

ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم

شوید خشک ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص سالاد ماکارانی

مایونز ۱/۵ پیمانه

خردل ۱ ق غذا خوری

خامه ۲ ق غذا خوری

ماست ۳ ق غذا خوری

آبلیمو ترش ۳ ق غذا خوری

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه ۱ ق چای خوری

پودر سیر ۲ ق چای خوری

آویشن ۱ ق چای خوری

پول ببیر(دلخواه) ۱ ق چای خوری

دستور پخت

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

سالاد ماکرونی

مرحله اول: پخت سیب زمینی و هویج

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی ابتدا  سیب زمینی ها و هویج ها را می شوریم سپس در یک قابلمه قرار می دهیم و تا روی آن ها آب میریزیم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به حدی پخته شوند که زمان مخلوط کردن با دیگر مواد سالاد له نشوند. بهتر است هویج و سیب زمینی کمی دندون گیر باشند و به طور کامل له نشوند. پس از آبپز شدن هویج ها و سیب زمینی ها را روی تخته میگذاریم و به شکل مربع های کوچک یا اصطلاحا نگینی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم: پخت ماکارانی

ماکارانی فرمی ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب به مقداری می ریزیم که اگر هم بزنیم ماکارانی ها در آب شناور باشند و کم تر از نصف قاشق روغن مایع (برای اینکه ماکارانی ها به یکدیگر نچسبند) و کمی نمک نیز می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا حدودا ۱۰ دقیقه ( دقیق زمان پخت هر ماکارانی روی جلد آن نوشته شده برای اطمینان روی بسته بندی را مطالعه کنید ) بعد که پخته شد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود.

مرحله سوم: آماده سازی مواد سالاد

می توانیم در هنگامی که ماکارانی در حال پخت است ژامبون و خیار شورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های مربع شکل یکدست خرد کنیم و زمانی که ماکارانی فرمی ها آبکش کردیم با هم به کاسه مواد اضافه می کنیم.نخود فرنگی کنسروی و یا پخته شده از قبل را همراه با شوید خشک به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

داخل یک کاسه کوچک تمام مواد سس را بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس در انتها روی مواد سالاد ماکارانی ریخته و مواد را خوب زیر و رو کنید تا یکدست شود و سس به خورد سالاد برود.

مرحله پنجم: تهیه سالاد ماکارانی مجلسی

(دقت کنید که با عجله و پیاپی مواد را مخلوط نکنید چون ممکن است مواد خرد یا له شوند پس به آرامی سالاد را مخلوط می کنیم) در آخر سالاد ماکارانی را در ظرف مورد نظر می ریزید و با ذرت،خیارشور و گوجه فرنگی تزئین می کنیم و روی آن را سلفون می کشیم و در یخچال می گذاریم تا خوب فرم بگیرد و بعد از ۱الی۲ ساعت آماده سرو است.نوش جان ، نکته اینکه اگر در ساعات طولانی قصد دارید سالاد را در یخچال بگذارید بهتر است سس آن را ۱الی ۲ ساعت قبل از مصرفتان به سالاد اضافه کنید تا سالاد تازگی خود را حفظ کرده باشد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار