رژیم کانادایی

رژیم کانادایی چیست؟ | فواید و عوارض رژیم کانادایی اصلی

در رژیم کانادایی، باید به مدت ۱۳ روز از قواعد آن پیروی نمایید و اگر تنها به مقدار جزیی در طول این مدت از رژیم خود خارج شوید، باید آن را متوقف کرده و تا ۶ ماه نمی‌توانید دوباره رژیم خود را تکرار کنید.....

رژیم کانادایی چیست؟ | فواید و عوارض رژیم کانادایی اصلی

چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که مدتی طولانی به دنبال یک رژیم لاغری مناسب بوده‌اید؛ پس به احتمال زیاد نام رژیم کانادایی را به دفعات شنیده‌اید. تا به حال از این رژیم کانادایی 15 روزه استفاده کرده‌اید؟! با رژیم کانادایی چقدر وزن کم کردید؟! از عوارض رژیم کانادایی و میزان اثربخشی آن اطلاع دارید؟! بررای اطلاع از بهترین رژیم با رژیم کانادایی با ما همراه باشید.

رژیم کانادایی

همانطور که می‌دانید، هر تغییری که در میزان تغذیه خود با هدف کاهش وزن ایجاد می‌کنید، باید به صورت علمی مورد تحقیق قرار گرفته باشد و نه تنها اثربخشی آن در کاهش وزن، بلکه بی‌خطر بودن آن برای سلامتی اثبات شود.

به همین دلیل در این مطلب، می‌خواهیم قواعد رژیم کانادایی را از نظر علمی مورد بررسی قرار دهیم تا به این سوال پاسخ دهیم که افراد موفق در رژیم کانادایی چه کسانی هستند؟! پس تا پایان مطلب درباره رژیم کانادایی اصلی با ما همراه باشید.

رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه

رژیم کانادایی با رژیم کتوژنیک متفاوت است و افرادی که تصمیم گرفته‌اند رژیم کانادایی اصلی را رعایت کنند؛ به دلیل کاهش وزن زیادی که در مدتی کم ایجاد می‌شود، به آن علاقمند شده‌اند. در واقع ادعا می‌شود که در نتیجه رژیم کانادایی، می‌توانید در حدود ۱۳ روز با پیروی دقیق از تمام قواعد رژیم کانادایی، در حدود ۵.۵ تا ۱۳ کیلوگرم وزن کم کنید.

به همین دلیل افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند، اغلب تصمیم می‌گیرند این رژیم را رعایت کنند. البته ممکن است نام‌هایی همچون رژیم کانادایی سه روزه یا رژیم کانادایی 7 روزه را نیز شنیده باشید؛ اما هیچ کدام از آن‌ها رژیم کانادایی اصلی نیستند.

اما مسئله اصلی اینجاست که رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه تا چه مدت دوام دارد و می‌تواند وزن شما را پایین نگه دارد؟! در بسیاری از منابع که این رژیم را پیشنهاد می‌کنند؛ ادعا شده است که رژیم کانادایی می‌تواند تا حدود یک سال و حتی تا دو سال، وزن شما را پایین نگه دارد. در حالی که به گفته بسیاری از افراد این مطلب نادرست است.

مسئله دوم، میزان تاثیر این رژیم در سلامتی است. در بخش عوارض رژیم کانادایی که در ادامه آمده است، این مسئله را به صورت کامل توضیح داده‌ایم؛ اما لازم به ذکر است که از نظر تقریبا تمام پزشکان و مشاوران تغذیه، کاهش وزن زیاد، در مدت زمان کوتاه، به سلامتی بدن آسیب زیادی وارد می‌کند و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

قواعد رژیم کانادایی اصلی

در رژیم کانادایی، باید به مدت ۱۳ روز از قواعد آن پیروی نمایید و اگر تنها به مقدار جزیی در طول این مدت از رژیم خود خارج شوید، باید آن را متوقف کرده و تا ۶ ماه نمی‌توانید دوباره رژیم خود را تکرار کنید؛ بنابراین سخت‌گیری این رژیم بسیار زیاد است و حتی اگر به دلیلی همچون بیماری و یا ضرورت نتوانید قواعد آن را رعایت کنید، باید به طور کلی تا مدتی از حالت رژیم خارج شوید.

در این رژیم غذایی سه وعده در روز غذا می‌خورید، اما تنها می‌توانید خوراکی‌های گفته شده را میل کنید. برای صبحانه اغلب قهوه و یا چای با یک حبه قند باید میل کنید که برخی از رژیم‌ها در برخی از روزها یک نان تست نیز به همراه دارند. برای وعده ناهار نیز در برخی روزها یک تکه ماهی کبابی یا یک تخم مرغ یا چند ورق کالباس دارید؛ در برخی روزها نیز باید تنها آب میوه همراه با ماست میل می‌کنید. برای شام نیز باید سبزیجات با نصف سینه مرغ یا گوشت کبابی و یا تنها سالاد میل کنید.

هیچ میان‌وعده‌ای در طول روز نباید صرف کنید و همچنین از هیچ‌یک از غذاها یا مقادیری که در دستور هر روزه‌ی این رژیم آورده شده است، نباید خارج شوید.

اگر درباره رژیم آنابولیک اطلاعات ندارید و میخواهید بدانید چه کسانی از آن پیروی میکنند مقاله رژیم آنابولیک  را مطالعه نمایید. 

ویژگی های مهم رژیم کانادایی 15 روزه

بسیار زمانبندی شده و سخت در نظر گرفته شده است. 

دارای منوی خاص و ثابتی است که به هیچ وجه انعطاف پذیری ندارد. 

در سریعترین زمان می توان با استفاده از رژیم کانادایی ۱۵ روزه به نتیجه مطلوب رسید. 

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم کانادایی 15 روزه

رژیم کانادایی برای لاغری ممنوعیت زیادی برای بسیاری از مواد غذایی تعیین کرده است. ولی روی عدم مصرف برخی از مواد خوراکی تأکید بسیاری شده که عبارتند از: 

انواع آدامس

نوشیدنی های حاوی الکل

روغن های مخصوص پخت و پز

انواع سس سالاد

شکر و شیرینی جات 

روند روز به روز رژیم کانادایی دو هفته ای 

با وجود تمام توضیحاتی که تا به اینجا داده شد خوب است که روند اصلی برای این رژیم را متناسب با هر روز بعد های غذایی که تنظیم شده است برایتان بیان کنیم. نکته مهم برای دنبال کردن این رژیم این است که باید حتماً به برنامه غذایی خود پایبند باشید و مو به مو تمام مراحل را انجام دهید. 

رژیم کانادایی

روز اول 

در وعده صبحانه بهتر است یک استکان قهوه به همراه یک حبه قند استفاده کنید. خوب است بدانید مصرف هر ماده غذایی دیگر در این وعده ممنوع است. در وعده ناهار باید دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه اسفناج آب پز شده یک عدد گوجه بخورید. برای وعده شام هم باید ۳۰۰ گرم گوشت آب پز شده یا بال کبابی را با لیمو ترش و کاهو میل کنید. 

روز دوم 

در وعده صبحانه یک استکان قهوه و یک حبه قند رژیم غذای خود را شروع کنید و در وعده ناهار ۱۰ ورق کالباس با یک لیوان ماست کم چرب میل کنید. برای شام که یک وعده هیجان انگیز است می توانید ۳۰۰ گرم گوشت کبابی یا آب پز شده را به همراه لیمو وکاهو میل کنید. 

روز سوم 

برای صبحانه یک استکان چای و دو عدد خرما می کنید. برای وعده ناهار می توانید نصف سینه کبابی یا مرغ آب پز را با آبلیمو و کاهو مصرف کنید. در وعده شام هم می توانید از سالاد کرفس به همراه سس آبلیمو، گوجه و کلم استفاده کنید. 

روز چهارم 

برای صبحانه در رژیم کانادایی ۱۵ روزه یک استکان قهوه با یک حبه قند مثل همیشه سر کنید البته در روز چهارم می توان یک عدد نان تست هم به این صبحانه اضافه کنید. برای ناهار باید یک لیتر آب میوه ترجیحاً آب هویج و یا آب سیب به همراه یک لیوان ماست کم چرب میل کنید. در وعده شام هم دو عدد تخم مرغ آب پز به همراه هویج رنده شده با ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی میل بفرمایید. 

روز پنجم 

روز پنجم یک روز پر انرژی محسوب می شود به این دلیل که می توانید همراه با صبحانه تان که یک استکان قهوه و یک حبه قند بود، یک ورق نان تست هم میل کنید. برای ناهار هم یک عدد ماهی به صورت کباب شده یا آبپز به همراه یک قاشق چای خوری کره و آبلیمو گزینه مناسبی است. در وعده شام هم سینه مرغ به همراه روغن زیتون، آب لیمو می توانید استفاده کنید. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار