خرید ماهی|ماهی سفید

فقط یک ماهی سفید به هر خریدار تهرانی فروخته می‌شود!

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

فقط یک ماهی سفید به هر خریدار تهرانی فروخته می‌شود!

25 آذر 1352؛ فقط یک ماهی سفید به هر خریدار فروخته می‌شود

عاملیت عرضه ماهی شمال در اختیار سازمان تعاون شهر و روستا قرار گرفت و از بامداد روز چهارشنبه این هفته (28 آذرماه) در مراکز اصلی شعب سازمان تعاون شهر و روستا در مناطق پرجمعیت تهران اقدام به فروش ماهی خواهد شد.

همن روشن، مدیر بازرگانی شیلات شمال گفت: به هر یک از خریداران بیش از یک ماهی سفید داده نخواهد شد و همه کسانی که بیشتر احتیاج داشته باشند، می توانند از انواع دیگر ماهی‌های صیدشده مانند کپور، کفال و اردک‌ماهی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ماهی‌هایی که خارج از سازمان تعاون شهر و روستا عرضه گردد، قاچاق محسوب می‌شود و اتاق اصناف از فروش و عرضه آنها جلوگیری خواهد کرد.

قیمت انواع ماهی شمال امسال هر کیلو بدین شرح است: اردک‌ماهی 40 ریال، کفال و کولی 50 ریال، کپور و سس ماهی 60 ریال، سوف و سفید هر کیلو 150 ریال.

25 آذر 1372؛ 117 کشور آزادی تجارت جهانی را تصویب کرد

117 کشور شرکت‌کننده در مذاکرات موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت (گات) دیروز در ژنو، سند نهایی گفت‌و‌گوهای موسوم به «دور اروگوئه» را که منجر به آزادی تجارت جهانی می‌شود، تصویب کردند.

«پیتر سادرلند» دبیرکل «گات» دستیابی به یک توافق عمومی را اعلام کرد.

سادرلند در جمع نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده گفت: دور اروگوئه به معنای تجارت بیشتر، سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و شغل و درآمد افزون‌تر برای همه خواهد بود.

وی ادامه داد: من یقین دارم که امروز به‌عنوان لحظه‌ای سرنوشت‌ساز در تاریخ سیاسی و اقتصادی نوین در نظر گرفته خواهد شد.

ما جاه‌طلبانه‌ترین مذاکرات را به نتیجه رسانده‌ایم. اضافه می‌شود که سند نهایی دور اروگوئه که حدود 550 صفحه است به تصمیمات مهم کلی که 117 کشور عضو گات برای آزادسازی تجارت جهانی اتخاذ کرده‌اند، مربوط می‌شود.

این سند شامل حدود 30 سرفصل است که به بخش‌هایی چون کشاورزی، خدمات و نساجی مربوط است.

 
 

سند نهایی، پیشنهادهای فردی کشورها در زمینه کاهش تعرفه‌های گمرکی مربوط به کالاهای آنها و گشایش بازارهایشان در زمینه خدمات را شامل نمی‌شود.

در زمینه کشاورزی در سند نهایی ذکرشده که برای اولین بار در گات ادغام می‌شود و همچنین بر لزوم آزاد شدن این بازار و کاهش سیاست‌های سوبسیدبر کشاورزی، تاکید شده است.

25 آذر 1382؛ لبنان خواستار تولید «سمند» در این کشور شد

وزیر انرژی لبنان در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، خواستار راه‌اندازی خط تولید خودرو سمند در آن کشور شد و از توسعه صادرات و مشارکت جدی ایران‌خودرو در طرح‌های صنعتی آن کشور استقبال کرد.

دکتر ایوب حمید افزود: مذاکرات اولیه در این زمینه بین دو طرف انجام شده است و انتظار می‌رود با توجه به مناسبات دوجانبه خوب بین دو کشور این همکاریها نیز محقق شود.

 
 

وی با بیان  اینکه لبنان با بازارهای جهانی خودرو در ارتباط است، خاطرنشان کرد: به‌منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و لبنان، این کشور می‌تواند سکوی صادرات محصولات ایران‌خودرو به بازارهای منطقه باشد.

25 آذر 1392؛ امیدواری 79 درصد از فعالان اقتصادی به بهبود اوضاع

79 درصد از فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در یک نظرسنجی که ازسوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران انجام شده، دل به وعده مسوولان برای تغییر شرایط داده‌اند.

در این نظرسنجی پنج سوال از فعالان بخش خصوصی پرسیده شده است.

ارزیابی سیاست‌های اطلاع‌رسانی در حوزه اقتصادی، میزان تناقض‌گویی مسوولان، میزان همسویی و هماهنگی مسوولان اقتصادی، میزان اعتماد به آمار و میزان امیدواری به بهبود اوضاع با وعده مسوولان 44 درصد از پاسخ‌گویان به سوال اول معتقدند که سیاست‌های اطلاع‌رسانی در حوزه اقتصادی ازسوی دولت روحانی مناسب و عادلانه نیست؛ در مقابل 86 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عنوان کرده‌اند که سیاست‌های اطلاع‌رسانی در حوزه اقتصادی ازسوی دولت احمدی‌نژاد ناعادلانه و نامناسب بوده است؛ درحالیکه «80 درصد» از پاسخگویان معتقد بوده‌اند که در دولت احمدی‌نژاد تناقض‌گویی وجود داشته این میزان در دولت روحانی به 53 درصد کاهش پیدا کرده است.

ضمن اینکه 47 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد به همسویی و هماهنگی مسوولان اقتصادی در دولت روحانی هستند این در حالی است که 79 درصد از پاسخگویان به این سوال معتقد بوده‌اند همسویی و هماهنگی در دولت احمدی‌نژاد وجود نداشته است.

73 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که به آمار ارائه‌شده ازسوی دولت احمدی‌نژاد اعتماد نداشته‌اند که این آمار برای دولت روحانی به 33 درصد کاهش پیدا کرده است.

در نهایت 15 درصد از فعالان اقتصادی در دوران احمدی‌نژاد امید به بهبود اوضاع با وعده مسوولان داشته‌اند که این میزان در دولت روحانی به 79 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار