کمر درد

علائم و نشانه های کمر درد عصبی | درمان کمر درد فوری

آیا استرس و اضطراب می تواند باعث کمر درد عصبی شود؟ علائم و نشانه های آن کدام است؟

علائم و نشانه های کمر درد عصبی | درمان کمر درد فوری

اگر کمردرد دارید، درد باعث می‌شود دقیقاً بدانید چقدر از کمرتان استفاده می‌کنید. ایستادن، نشستن، مسواک زدن، خندیدن، نفس کشیدن، هر کار کوچکی می‌تواند باعث درد کمر شود. کمردرد یکی از مشکلات رایج در بین افراد می باشد که شایع ترین علل آن دیسک کمر، ضربات به کمر نظیر تصادفات و سقوط از ارتفاع یا زمین خوردن و یا گرفتگی عضلانی است. کمردرد معمولا از فشار، تنش یا آسیب ناشی می‌شود. دلایل متناوب درد کمر، عبارتند از: عضلات تنگ یا رباط‌ها; اسپاسم عضلانی; تنش عضلانی و...

علائم و نشانه های کمر درد عصبی

اگرچه ممکن است باور آن دشوار به نظر برسد، اما ناراحتی های روحی و روانی ممکن است دلیل کمردرد شما باشد. در واقع لیست بلندی از علائم جسمی از جمله خستگی، سردرد، درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، کمردرد عصبی، بی خوابی و میل جنسی پایین وجود دارد که ثابت شده با استرس و اضطراب مرتبط است.

استرس خود واکنش بدن به موقعیت ها یا افکار خاص و معمولا ناخوشایند است. ممکن است متوجه آن نباشید اما وقتی احساس استرس یا اضطراب می کنید، واکنش های شیمیایی و فیزیکی در بدن شما انجام می شود تا از شما در برابر آسیب محافظت کند.

در این شرایط کورتیزول و آدرنالین ترشح می شود و معمولا باعث سفت شدن غیر ارادی ماهیچه ها می شود. این شرایط اغلب در گردن، شانه ها و پایین ستون فقرات رخ می دهد. تنش طولانی مدت در این مناطق می تواند منجر به کمر درد و به طور خاص کمر درد عصبی شود یا حتی ممکن است فشار زیادی را به روی شانه های خود حس کنید، این نیز یکی از علائم فشار و درد عصبی است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار