شیرینی زنجبیلی

شیرینی زنجبیلی چه جوری درست کنم؟ | طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی خبر ملت همراه باشید.

شیرینی زنجبیلی چه جوری درست کنم؟ | طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

شیرینی زنجبیلی از قدیمی ترین شیرینی های خاورمیانه است که در میان ایرانیان هم از جایگاه مطلوبی برخودار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی خبر ملت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زنجبیلی

آرد قنادی ۳ لیوان

پودر قند ۲ لیوان

پودر زنجبیل ۱ قاشق غذاخوری

روغن جامد ۱ لیوان + ۵ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری پُر

خرفه برای تزیین

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زنجبیلی ساده در ابتدای کار روغن جامد را به همراه پودر قند درون یک کاسه می ریزیم و با دور تند همزن حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد پوک و رنگشان سفید شود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر زنجبیل را به همراه بکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و چند ثانیه مخلوط می کنیم تا فقط مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را الک می کنیم و کم کم به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در همین حین مواد را ابتدا با لیسک، سپس با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نچسبد درون کاسه شکل بگیرد. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آرد مصرف نشود

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا با نوک انگشت ورز می دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون سینی فر قرار داده و کمی خرفه روی آن می ریزیم. در ادامه خمیر را کمی فشار می دهیم تا قطرش کم شود.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام خمیر را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را درون فر قرار داده تا شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان فر را خاموش کرده و اجاره می دهیم شیرینی ها کمی خنک شوند

مرحله هفتم

این شیرینی بافت بسیار نرمی دارد و اگر هنگام داغ بودن، به آن دست بزنیم خیلی سریع پودر می شود. پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند، سینی را از فر خارج کرده و شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار