طرز تهیه لازانیا سوخاری | آموزش تهیه لازانیا سوخاری ساده و خوشمزه به روش خانگی

لازانیا سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا سوخاری در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه لازانیا سوخاری | آموزش تهیه لازانیا سوخاری ساده و خوشمزه به روش خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد

فلفل دلمه ای رنگی    ۲ عدد

قارچ    ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

آویشن    ۱ قاشق چایخوری

ادویه پیتزا    ۱ قاشق چایخوری

پنیر پیتزا    ۲۰۰ گرم

ورق لازانیا    ۱ بسته

سس بشامل    ۲ لیوان

آرد سفید    ۱ لیوان

تخم مرغ    ۳ عدد

پودر سوخاری    ۱ لیوان

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه لازانیا سوخاری

مرحله اول

برای تهیه لازانیای سوخاری خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. در همین حین قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ کشیده شود، سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شد، نصف فنجان آب به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا مواد به طور کامل بپزند و آب درون تابه کشیده شود. در همین حین یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش آمد، ورقه های لازانیا را درون آب جوش قرار می دهیم تا نرم شوند، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه دو ورق لازانیا را به صورت (+) روی هم قرار می دهیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری سس بشامل (طرز تهیه سس بشامل رستورانی) روی مخلوط گوشت می ریزیم، سپس مقداری پنیر پیتزا اضافه کرده و ورقه های لازانیا را روی مواد بر می گردانیم. تمام لازانیاها را به همین صورت آماده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و ادویه درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا بافتشان از لختگی خارج شود، سپس آرد و پودر سوخاری را درون دو کاسه جداگانه ریخته و جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که لازانیاها درون روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن داغ شد، لازانیاها را ابتدا درون آرد، سپس تخم مرغ و در نهایت در پودر سوخاری می غلطانیم.

مرحله نهم

حالا لازانیاها را درون روغن می اندازیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه لازانیاها به طور کامل طلایی شدند، آنها را از روغن خارج کرده و پس از گرفتن روغن اضافی شان به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار