طرز تهیه باتر چیکن یا مرغ کره ای | آموزش آشپزی غذای هندی باتر چیکن یا مرغ کره ای به صورت مرحله به مرحله

باترچیکن به معنای مرغ کره ای یک غذا با اصالت هندی است که امروز طرز تهیه ی آن را یادمیگرید. این غذا طرفداران زیادی دارد و طعم و عطر آن بی نظیر است.

طرز تهیه باتر چیکن یا مرغ کره ای | آموزش آشپزی غذای هندی باتر چیکن یا مرغ کره ای به صورت مرحله به مرحله

مواد لازم باتر چیکن یا مرغ کره ای برای ۵ نفر

فیله مرغ ۱۰ عدد

سیر ۴ حبه

گوجه فرنگی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

کره ۳ قاشق غذاخوری

زنجبیل ۲ قاشق چایخوری

بادام هندی ۳۰ گرم

خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری

سس فلفل ۲ قاشق چایخوری

شکر ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل قرمز به مقدار کافی

زردچوبه و ادویه ماسالا به مقدار کافی

روغن و فلفل سیاه به مقدار کافی

آموزش آشپزی باتر چیکن یا مرغ کره ای

مرحله اول

برای شروع باید فیله مرغ را مزه دار کنیم. دد یک ظرف مناسب سیر و زنجبیل را رنده کنید و نمک و فلفل به آن اضافه کنید. فیله مرغ ها را در اندازه متوسط جوجه کبابی خرد کرده و در ظرف بریزید و کاملا با مواد مخلوط کنید.

مرحله دوم

ظرف مرغ را با سلفون میپوشانیم و اجازه میدهیم در یخچال به مدت نیم تا یک ساعت استراحت کند و مزه دار شود.

در تابه ای که روی حرارت گذاشته اید پیاز نگینی خرد شده ریخته و به همراه مخلوطی از کره و روغن آن را تفت میدهیم.

مرحله سوم

بعد از تفت خوردن پیاز زردچوبه و نمک و شکر و فلفل سیاه و قرمز و ادویه ماسلا به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم. تا زمانی که پیازها نرم و خوش رنگ شوند و اصطلاحا کاراملی بشوند به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله چهارم

گوجه فرنگی پوست گرفته را رنده ریز کنید و به تابه ی پیازکاراملی اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا آب اضافی گوجه گرفته شود و سپس بادام هندی را به ترکیب اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از تفت دادن بادام ها یک پیمانه آب به تابه اضافه کنید و بگذارید با حرارت زیاد بجوشد. جوشیدن مواد با درب بسته ی تابه به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

بعد از اینکه مواد جوشید آن را در ظرفی ریخته و با گوشتکوب برقی یا میکسر کاملا مخلوط کنید تا به حالت پوره و سس دربیاید. مجددا سس را به تابه برگردانید. در این مرحله به آن خامه اضافه کنید و حرارت را کم کنید.

مرحله ششم

در یک تابه ی دیگر مرغ های مزه دار شده را تفت بدهید و فرصت بدهید تا به خوبی بپزند. در انتهای پخت به مرغ ها کرده اضافه کنید تا سرخ شوند.

مرحله هفتم

مرغ های سرخ شده را به سس گوجه فرنگی که در تابه ی دیگر آماده کرده اید اضافه کنید و صبر کنید تا سس کاملا به خورد مرغ ها برود. احتمالا ۱۵ دقیقه زمان نیاز داشته باشید. پس از این مدت میتوانید این خوراک مرغ کره ای را با نان پیتا یا برنج سرو کنید. نوش جان

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار