طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای

پیتزا جزء غذاهای اصیل کشور ایتالیا می‌باشد. در ابتدا پیتزا به شکل ساده و تنها با خمیر، سس گوجه و پنیر پیتزا درست می‌شد. اما به تدریج از مواد مختلفی در تهیه پیتزا استفاده شد که با توجه به موادی که به آن اضافه می‌کردند نام‌ خاصی را برای آن انتخاب می‌کردند. به منظور درست کردن پیتزای مرغ خامه‌ای از مرغ گریل شده خامه‌ای استفاده می‌شود. در این روش خمیر پیتزا توسط آرد سفید درست می‌گردد که همراه خمیر مایه آماده می‌شود. به منظور مشاهده مراحل درست کردن پیتزا مرغ خامه‌ای باما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای

مواد لازم برای ۴ نفر

آب گرم ۱ پیمانه

شکر ۱ قاشق چای خوری

خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری

آرد سفید دو و نیم پیمانه

نمک ۱ قاشق چای خوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

سینه مرغ ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پیاز رنده شده ۱ عدد

جعفری ۲ قاشق غذا خوری

خامه نصف پیمانه

مواد لازم برای سس

خامه صبحانه ۱ قاشق غذا خوری

سس مایونز ۱ قاشق غذا خوری

پودر آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

نحوه درست کردن پیتزا مرغ خامه‌ای

مرحله اول

برای درست کردن یک پیتزای مرغ خامه‌ای لذیذ ابتدا در داخل یک کاسه مناسب آب گرم، شکر و خمیر مایه ریخته و آنها را کاملا مخلوط می‌نماییم. سپس ۱۰ دقیقه به این مخلوط استراحت می‌دهیم.

مرحله دوم

آرد سفید، نمک و روغن زیتون را هم در داخل کاسه ریخته و ورز می‌دهیم تا خمیر به طور کامل نرم و لطیف شود. بر روی کاسه یک سلفون کشیده و ۳۰ دقیقه صبر می‌کنیم. همچنین به کمک چاقو، سینه‌های مرغ را به شکل مکعبی در‌می‌آوریم.

مرحله سوم

به مرغ‌های مکعبی شکل، نمک، فلفل سیاه و پیاز رنده شده اضافه می‌کنیم و به مدت ۶۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا مرغ‌ها طعم‌دار گردد. بدون استفاده از روغن، تابه را بر روی شعله گاز قرار داده و تکه‌های مکعبی شکل مرغ را بر روی آن گریل می‌نماییم. پس از آن به مرغ‌ها جعفری خرد شده اضافه می‌نماییم.

مرحله چهارم

اکنون مرغ‌ها و جعفری را اندکی تفت می‌دهیم تا یکدست گردد. پس از اتمام گریل شدن، به آن خامه رقیق شده اضافه کرده به گونه‌ای که خامه به خورد مرغ‌ها برود. پس از آن گاز را خاموش می‌کنیم و شروع به تهیه سس مخصوص می‌کنیم.

مرحله پنجم

سس مایونز، خامه، مقداری آویشن و پودر سیر در داخل یک کاسه ترکیب می‌کنیم. اکنون خمیر را که به عمل آمده است را در داخل ظرف مخصوص پیتزا پهن می‌نماییم. بر روی خمیر پهن شده سس مخصوص ریخته و بر روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم.

مرحله ششم

مواد گوشتی را بر روی سطح خمیر پخش کرده و روی آن فلفل دلمه‌ای خرد شده و پنیر پیتزا می‌ریزیم. سپس آن را به مدت نیم ساعت در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم. هنگامی که سطح پیتزا به رنگ طلایی درآمد پیتزا آماده است.

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار