آموزش تهیه پلو با مرغ و نخود

طرز تهیه پلو با مرغ و نخود | آموزش تهیه پلو با مرغ و نخود خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

برنج و نخود پخته با آب مرغ به صورت کته و دمی طبخ می شود. این غذا با داشتن نخود بسیار مقوی و خوشمزه است و می توان با آن به غذای خانواده تنوع بخشید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو با مرغ و نخود در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پلو با مرغ و نخود | آموزش تهیه پلو با مرغ و نخود خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

مواد لازم برای ۵ نفر

برنج    ۲ لیوان

آب مرغ    ۳ لیوان

نخود پخته شده    ۱ لیوان

مرغ    ۳ تا ۴ تکه

کره    ۲ قاشق غذا خوری

روغن    نصف استکان

نمک    ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه پلو با مرغ و نخود

مرحله اول

برای تهیه پلوی خوشمزه و ساده با مرغ و نخود در ابتدای کار، مرغ را تکه تکه می کنیم و می شوییم. سپس یک قابلمه مناسب برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. مرغ ها را درون آن سرخ می کنیم.

مرحله دوم

وقتی دو طرف مرغ سرخ شد و رنگ آن طلایی شد، کمی ادویه و نمک می زنیم و با کمی آب می گذاریم تا بجوشد و با حرارت ملایم بپزد. نخود را از شب قبل خیس می کنیم و دو تا سه مرتبه آب آن را عوض می کنیم تا نفخ آن گرفته شود.

مرحله سوم

سپس درون یک قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا با کمی آب بپزد. برنج را هم شسته و حدود ۱ ساعت قبل در کمی آب و نمک خیس می کنیم. وقتی مرغ پخته شد، آب آن را جدا می کنیم. یک قابلمه برداشته و کمی روغن درون آن می ریزیم و می گذاریم تا داغ شود.

مرحله چهارم

سپس آب برنج را خالی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و با کمی نمک به خوبی تفت می دهیم. در این مرحله کره و آب مرغ را به آن اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که باید آب روی برنج حدود ۱ بند انگشت بالا از سطح برنج باشد.

مرحله پنجم

اگر این مقدار آب مرغ نداشتیم می توان بقیه را از آب معمولی استفاده کرد. نخود پخته و آبکش شده را هم به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزد. وقتی آب آن کشیده شد، دم کنی را روی برنج قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم تا با حرارت ملایم دم بکشد. برنج که دم کشید و آماده شد، آن را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و روی آن را تکه های مرغ پخته شده قرار می دهیم و کمی فلفل سیاه می پاشیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار