آموزش تهیه کتلت مرغ

طرز تهیه کتلت مرغ | آموزش تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ خوشمزه و مجلسی خانگی

این کتلت ها ظاهر زیبا و طعم فوق العاده ای دارند و می توان در کنار نان های کوچک یا به صورت ساندویچی آن را به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کتلت مرغ | آموزش تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ خوشمزه و مجلسی خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ    ۱ عدد کامل (می توان نصف سینه و نصف ران بریزیم)

سیب زمینی خام    ۲ عدد

پیاز    ۳ عدد

سیر    ۲ عدد

آرد گندم    ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز    به مقدار لازم

زردچوبه و پولبیبر (فلفل ترکیه ای)    به مقدار لازم

زعفران دم کشیده    ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه و مجلسی بدون استفاده از تخم مرغ در ابتدای کار، سینه مرغ را به شکل تکه های بزرگ خرد می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. مرغ ها را با چرخ گوشت چرخ می کنیم. سیب زمینی را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس آن را رنده می کنیم. پیاز هم رنده کرده و آب آن را با دست می گیریم. ادویه ها و آرد و زعفران را به آن اضافه می کنیم. همه مواد را با دست ورز داده، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و یک ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا به خوبی مزه دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه برداشته و با روغن زیاد روی حرارت قرار می دهیم. مقداری از مواد را برداشته و با دست شکل می دهیم و در روغن شناور با حرارت متوسط سرخ می کنیم. یک طرف کتلت ها سرخ شد، طرف دیگر آن را سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

می توان به جای سینه کامل همان مقدار نصف سینه و نصف ران را استفاده کرد. می توان از مقداری جعفری خشک یا تازه درون کتلت اضافه کرد. می توان آرد سوخاری نیز به کتلت اضافه کرد که بافت خوبی ایجاد می شود. اضافه کردن آرد گندم به دلیل این است که کتلت آب نندازد.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار