طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج | آموزش تهیه پیتزا مرغ و اسفناج خوشمزه و فوری به روش رستورانی

این پیتزا بر خلاف این که گوشت ندارد ولی بافت خوبی که قارچ روی آن ایجاد می کند، باعث می شود یک پیتزای خوش طعم و خوشمزه ایجاد کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج | آموزش تهیه پیتزا مرغ و اسفناج خوشمزه و فوری به روش رستورانی

مواد لازم پیتزا مرغ و اسفناج

پنیر پیتزا    به مقدار لازم

نان پیتا    به مقدار لازم

سینه مرغ    ۳۰۰ گرم

اسفناج خرد شده    ۱ پیمانه

قارچ    ۲۰۰ گرم

سس بشامل    به مقدارلازم

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه و مخصوص با مرغ و اسفناج در ابتدای کار، مرغ را درون یک قابلمه ریخته و با مقداری آب و ادویه دلخواه می گذاریم تا به طور کامل بپزد. وقتی که پخت آن را به صورت ریش ریش در می آوریم.

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج ها را هم شسته و به صورت متوسط خرد می کنیم. و بخار پز می کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. مرغ و اسفناج را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را شسته و به صورت نگینی یا ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه دیگر را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. قارچ ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب آن جذب و برشته شود.

مرحله چهارم

یک قالب کمربندی برداشته و کف آن را کمی چرب می کنیم. یک نان پیتا کف آن قرار می دهیم. سس بشامل را کامل روی نان پهن می کنیم. روی آن را یک لایه پنیر پیتزا قرار می دهیم. یک لایه مرغ و اسفناج و قارچ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سس بشامل و پنیر پیتزا روی آن ریخته و مجدد یک نان دیگر قرار می دهیم. همین کار را ادامه می دهیم تا نان و مواد تمام شود و قالب به طور کامل پر شود. فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله ششم

پیتزا را درون آن قرار داده و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا مواد داخل نان پخته و پنیر کامل نرم شود. می توان ۵ دقیقه گریل را روشن کرد تا روی پیتزا برشته شود. در نهایت از فر خارج گرده و وقتی که از دما افتاد، آن را از قالب خارج می کنیم و سرو می نماییم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار