طرز تهیه سالاد مرغ یونانی | آموزش تهیه سالاد مرغ یونانی خوشمزه به روش سنتی

سالاد مرغ یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور یونان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ یونانی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی | آموزش تهیه سالاد مرغ یونانی خوشمزه به روش سنتی

مواد لازم برای ۶ نفر

سینه مرغ    ۵۰۰ گرم

کالباس مرغ    ۱۰۰ گرم

پیازچه    ۳ ساقه

گوجه گیلاسی    ½ پیمانه

ماست یونانی    ½ پیمانه

سس مایونز    ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل    ۱ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش    ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ به روش یونانی ابتدا سس را آماده می کنیم. برای این منظور ماست را به همراه سس مایونز، سس خردل، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. در ادامه گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده، سپس آنرا روی حرارت قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد، سپس آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کالباس را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. کالباس را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس مرغ خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت مرغ هم سرخ شد، آنرا به همراه کالباس از تابه خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه را به صورت ریز خرد کرده و به همراه گوجه گیلاسی به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سس را از یخچال خارج کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا با هم یکدست شوند. در نهایت سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا سس جذب مواد سالاد شود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار